یک خبرگزاری آمریکایی با اشاره به واردات نفت خام چین از مبدا ایران نوشت که این واردات در ماه ژوئن(خرداد-تیر) با رسیدن به بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز به بالاترین سطح خود از ماه مارس(اسفند-فروردین) رسید.
به گزارش صبح ساحل، خبرگزاری بلومبرگ با استناد به دادههای شرکت تحلیل انرژی «ورتکسا»، اعلام کرد: بارگیری نفت ایران در ۱۲ روز نخست ژوئن(خرداد) به ۲.۵ میلیون بشکه در روز رسید.
این رسانه غربی مدعی شد که افزایش خرید نفت ایران، تلاشی از سوی معاملهگران برای تأمین نفت خام در بحبوحه نگرانی از تشدید تنشهای ژئوپولیتیکی در منطقه بوده است.
«اما لی» تحلیلگر ارشد بازار در شرکت تحلیل انرژی ورتکسا گفت: دادههای ماه ژوئن نشاندهنده انعطافپذیری و سرعت بالاتر در ایجاد راهکارهای جایگزین برای تأمین خوراک پالایشگاهی در مواجهه با خطرات احتمالی اختلال عرضه است. بنابراین، تحریمهای مستمر آمریکا علیه نفتکشهای ایرانی، احتمالاً تأثیر قابلتوجهی بر جریان صادرات نفت ایران نخواهد داشت.
باوجود تحریم های آمریکا، ایران کماکان نفت خود را صادر می کند و چین همچنان بزرگترین خریدار نفت ایران است. قیمت نفت خام ایران در حال حاضر با حدود ۴ دلار کمتر از قیمت آتی نفت برنت معامله میشود. این اختلاف در ماه مه حدود ۲ دلار بود.
طبق پیش بینی این رسانه، احتمالا به خاطر کاهش ۴۶ درصدی فعالیت پالایشگاه های خصوصی چین، واردات نفت ایران در ماه ژوئیه(تیر-مرداد) کاهش یابد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟