سیاسی
مدیرکل دفتر توسعه فناوری کشور نسبت به استفاده مقامات ارشد و نیروهای نظامی از اپلیکیشنهای خارجی مانند واتساپ هشدار داد و بر ضرورت رعایت پروتکلهای امنیتی و قانونی در بهکارگیری ابزارهای فناورانه تأکید کرد.
به گزارش صبح ساحل، حسن میثمی، مدیرکل دفتر توسعه فناوری کشور شب گذشته در برنامه «تهران ۲۰» گفت: سران ردهبالای حاکمیتی و نیروهای نظامی نباید از نرمافزارها و فناوریهایی استفاده کنند که خارج از کنترل زیرساختهای ملی و امنیتی هستند.
وی خاطرنشان کرد: این نوع ابزارها باید صرفاً در چارچوب پروتکلهای مشخص، با نظارت قانونی و رعایت ملاحظات امنیتی مورد استفاده قرار گیرند.
میثمی در ادامه تأکید کرد که در کنار این محدودیتها برای مسئولان، مردم نیز باید بتوانند با آرامش و در چارچوب قانون از ابزارهای فناوری بهرهمند شوند، اما در عین حال باید نسبت به حفظ حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود هوشیار باشند.
وی همچنین رعایت اصول امنیتی در ارتباطات با مسئولان و درخواست خدمات از آنان را امری حیاتی دانست و افزود: فرآیندهایی که به ارتباط مردم با حاکمیت مرتبط است، باید با رعایت کامل پروتکلهای امنیتی و تحت نظارت دستگاههای مسئول انجام شود.
مدیرکل دفتر توسعه فناوری کشور در پایان بر اهمیت همزمان «امنیت اطلاعات»، «قانونمداری» و «حفظ حریم خصوصی» در استفاده از فناوریها تأکید کرد و خواستار توجه جدی به این سه اصل از سوی همه کاربران، بهویژه مسئولان و نهادهای حساس کشور شد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند