سخنگوی وزارت امور خارجه قطر با اشاره به آتشبس بین رژیم صهیونیستی و ایران، ابراز امیدواری کرد که از این فرصت برای دستیابی به آتشبس در نوار غزه استفاده شود.
به گزارش صبح ساحل، «ماجد الأنصاری» سخنگوی وزارت امور خارجه قطر در گفتوگو با خبرگزاری فرانسه گفت که طرفهای میانجی با رژیم صهیونیستی و جنبش حماس به منظور استفاده از فرصت آتشبس بین این رژیم و ایران با هدف دستیابی به آتشبس در نوار غزه، در تماس هستند.
وی ابراز امیدواری کرد که فرصت به دست آمده، تباه نشود.
سخنگوی وزارت امور خارجه قطر افزود: اگر از این فرصت استفاده نشود، این فرصت نیز همانند خیلی از فرصتهای گذشته از دست خواهد رفت و ما نمیخواهیم بار دیگر شاهد آن باشیم.
روز گذشته «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که دستیابی به توافق آتشبس در غزه طی یک هفته ممکن است.
از سوی دیگر برخی منابع آگاه مصری از آمادگی آمریکا برای برگزاری نشست درباره غزه در دوحه پایتخت قطر خبر دادند و گفتند که آمریکا به میانجیگران (قطر و مصر) ابلاغ کرده که قصد دارد طرح جامعی مشتمل بر برقراری آتشبس، آزادی اسرای صهیونیست، ورود کمکهای بشردوستانه به غزه و بازسازی این منطقه ارائه کند.
رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در حملات به نوار غزه بیش از ۵۶ هزار فلسطینی را شهید و ۱۳۲ هزار نفر را زخمی کرده و علاوه بر آن زیرساختهای زیادی را در غزه تخریب کرده که باعث ایجاد بحران حاد انسانی در این منطقه شده است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید