حوزه خلیج فارس
بهدنبال افزایش تنشها و خشونتهای اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شهر بیتالمقدس، وزارت خارجه امارات متحده عربی، سفیر رژیم صهیونیستی در ابوظبی را احضار کرد.
به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، بهدنبال افزایش تنشها و خشونتهای اخیر نیروهای رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شهر بیتالمقدس، وزارت خارجه امارات متحده عربی، سفیر رژیم صهیونیستی در ابوظبی را احضار کرد.
«باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی پایگاه خبری «آکسیوس» عصر چهارشنبه به نقل از یک مقام رسمی اماراتی گزارش کرد: «این گفتوگو "بسیار سخت و جدی" بوده است.»
این مقام که نامش فاش نشده به راوید گفت: «وقتی امارات شما را به دفتر مدیر فرا میخواند، یعنی مشکل جدی وجود دارد. این احضار به خاطر دیر رسیدن به کلاس نبود!»
علت اصلی این احضار، نگرانی عمیق دولت امارات نسبت به «تحریک و اقدامات خشونتآمیز» رژیم صهیونیستی در مناطق حساس شهر قدس و همچنین نقض مکرر حقوق فلسطینیان عنوان شده است.
این نخستین بار نیست که ابوظبی پس از عادیسازی روابط خود با تلآویو، نسبت به تحولات میدانی در سرزمینهای اشغالی ابراز نگرانی میکند؛ اما احضار رسمی سفیر رژیم صهیونیستی، نشانهای بیسابقه از افزایش سطح نارضایتی امارات نسبت به سیاستهای اخیر دولت «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی محسوب میشود.
مقامات امارات تاکنون درباره جزئیات این دیدار بیانیهای رسمی منتشر نکردهاند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند