سلامت
رئیس مرکز جوانی جمعیت و سلامت خانواده وزارت بهداشت با اشاره به مرگ ۷ مادر بر اثر سقط جنین عمدی در سال گذشته از ابلاغ بسته حفظ حیات جنین به مراکز بهداشتی و درمانی کشور خبر داد.
به گزارش صبح ساحل ، صابر جباری اظهار کرد: موضوع سقط عمدی جنین مخاطرات جدی برای سلامت جسمی و روانی مادران دارد و هم پیامدهای منفی اجتماعی گستردهای به همراه دارد.
وی افزود: طبق آمار سال گذشته، حدود 7 مورد مرگ مادر به دلیل مسائل مرتبط با سقط عمدی جنین ثبت شده است. همچنین، سالانه تعداد زیادی از جنینهایی که امکان حیات دارند، بدون دفاع و بیپناه، صرفاً به دلیل تصمیم والدین جان خود را از دست میدهند بنابراین، هر برنامهای که در راستای حفظ حیات جنین برگزار میشود، اهمیت ویژهای دارد.
وی ادامه داد: در این راستا بسته خدمت حفظ حیات جنین تدوین شده و در حال اجراست. این بسته راهنمایی گامبهگام برای ارائهدهندگان خدمت، از جمله مراقبین سلامت، ماماها و پزشکان، فراهم کرده است تا هنگام مواجهه با مادر یا خانوادهای که درخواست سقط دارند، بدانند چگونه باید رفتار کنند. این راهنما شامل جملات کلیدیای است که باید ظرف سه دقیقه اولیه مطرح شود تا در مادر و پدر تردید ایجاد کرده و از تصمیم آنها برای سقط جلوگیری شود. در گام بعدی به شبهات مادران و پدران درباره حیات جنینشان پاسخ داده میشود و میتوان به صورت مفصلتری نیز با آنها گفتوگو کرد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار رسید
اطلاعیه در خصوص وضعیت اعتبار صورتحسابهای کاغذی و الکترونیکی
آغاز نام نویسی کتب درسی پایههای ورودی در هرمزگان
فعالسازی مجدد تجارت ایران و امارات