سیاسی
معاون حقوق بشر و امور بینالملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان، از انتقال ۱۹۹ زندانی افغانستانی به کشور خود خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، عسکر جلالیان، معاون حقوق بشر و امور بینالملل وزارت دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان روز شنبه گفت: وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اهداف انساندوستانه و در راستای تعهدات بینالمللی خود در اجرای مفاد موافقتنامه انتقال محکومین به حبس، ۱۹۹ نفر از اتباع افغانستانی محبوس در کشورمان را از سه استان تهران، سیستان و بلوچستان و اصفهان تحویل مقامات قضایی و انتظامی افغانستان داد تا باقیمانده دوران محکومیت خود را در این کشور سپری کنند.
رئیس کمیته انتقال محکومین وزارت دادگستری با اشاره به انتقال بیش از ۴۵۰۰ زندانی تبعه خارجی به کشورهای متبوعشان در طول یک دهه فعالیت این کمیته خاطر نشان کرد: باید شرایطی را فراهم کرد که فرآیند اجتماعپذیری و برگشت به کانون خانواده برای محکومان به حبس تسهیل و تسریع شود، بر این اساس در یک ماه اخیر بیش از ۴۰۰ زندانی خارجی برای گذران ادامه دوران محکومیت به کشورهایشان منتقل شدهاند.
جلالیان گفت: محکومین خارجی محبوس در زندانهای کشورمان از نظر برخورداری از حقوق مربوطه و شمول عفو، با زندانیان ایرانی یکسان بوده و از ارفاقات قانونی مقرر در قوانین داخلی بهرهمند هستند و از این نظر تفاوتی بین زندانیان ایرانی و خارجی وجود ندارد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک