سیاسی
وزارت خارجه عمان در بیانیهای اعلام کرد: «رم میزبان دور دوم گفتوگوهای ایران و آمریکا خواهد بود.»
به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، وزارت خارجه عمان شامگاه پنجشنبه، رم، پایتخت ایتالیا را میزبان دور دوم گفتوگوهای ایران و آمریکا معرفی کرد.
در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است: «هدف از این گفتوگوها، پیشرفت بیشتر در جهت دستیابی به یک توافق عادلانه، الزامآور و پایدار خواهد بود.»
دستگاه دیپلماسی عمان افزود: «عمان خرسند است که این نشست را در رم که به دلایل لجستیکی به عنوان محل برگزاری انتخاب شده است، تسهیل و میانجیگری میکند. عمان همچنین از دولت ایتالیا به خاطر کمکهای ارزشمند آن در تدارک این نشست مهم سپاسگزاری میکند.»
طبق این بیانیه، این مذاکرات ۱۹ آوریل (شنبه) برگزار میشود.
پیش از این «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه «عمان میزبان گفتوگوهای هستهای غیرمستقیم میان تهران و واشنگتن است»، تأکید کرد: این کشور است که محل مذاکرات را انتخاب میکند.
عراقچی که روز چهارشنبه و پس از دیدار «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی در تهران، با شبکه پرس تیوی گفتوگو میکرد، افزود: همچنان منتظر تصمیم همکاران عمانی و همتای خود از عمان هستیم تا به ما اعلام کنند که محل برگزاری دور بعدی گفتوگوها کجا خواهد بود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند