یادداشت
آمار بالای هرمزگانیها در جمع فقرای کشور و کسب رتبه سوم در تعداد افراد زیر خطّ فقر بین استانهای کشور قابل تأمّل و غیر قابل توجیه، نامقبول و غیرقابل دفاع است.
مگر میشود استانی با این همه ثروت، انرژی، مواهب و نعمتهای طبیعی فراوان از دریا گرفته تا منابع، معادن و بنگاههای اقتصادی متعدد و نیز داشتن ابر تأسیساتی مانند بندر، اسکله و گمرک که در کشور در نوع خود بینظیر و بیبدیل است و همچنین دارا بودن چندین پالایشگاه بزرگ و کوچک و مناطق آزاد قشم و کیش، در زمره یکی از محرومترین استانهای کشور قرار گیرد و شمار زیادی از ساکنانش زیر خط فقر باشند؟ کدام انسان عاقل و منصف و باوجدانی این فاجعه را در حق هرمزگانیها میپذیرد؟ بدون اغراق شایسته است اسامی مسئولان بیکفایتی که این مصیبت را برای هرمزگان رقم زدهاند در کتاب گینس ثبت شود؛ آخر محال است در یک روند طبیعی، استانی با این همه منابع و فرصتهای شغلی در رتبه سومِ دارا بودن افراد زیر خطّ فقر قرار گیرد حتی فلاکتبارتر از استانهای ضعیف و محرومی مانند کردستان، ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خراسانجنوبی که به اندازه یک دهم هرمزگان هم منابع و ظرفیت ندارند؟چرا ریشه فقر و فلاکت در هرمزگان خشک نمیشود؟ هرمزگان تا کی باید پسوند محرومیت را با خود یدک بکشد و بعداز دههها هنوز رنج فقر و نداری اهالی نجیب و اصیل هرمزگان را بیازارد؟ جناب آقای آشوری استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دیگر مسئولین و نخبگان بومی و دانشگاهی و تمام کسانی که در هرمزگان بزرگ شدهاید و دوشادوش این سرزمین محروم و مظلوم درد و رنج فراوان و رنگارنگی را کشیدهاید، لطفاً فکری کنید و تدبیری بیندیشید. نگذارید دیگران شیرهی جان هرمزگان را بدوشند و فربه شوند اما فرزندان هرمزگان با شکمی گرسنه ته جدول میزان برخورداری از منابع و ثروت ملی جان دهند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید