شهرستانها
ساکنان شهرک «زنگارد» از توابع شهرستان بستک نسبت به آسفالت نبودن خیابانها وکوچههای محله، نبود تیر چراغ روشنایی، نبود پل بر روی رودخانه فصلی که محله شهرک را از روستا جدا میکند وعدم پیگیریها گلایه داشته و از مسئولین روستا درخواست کردند تا به این مهم رسیدگی شود.
اهالی شهرک میگویند: وجود کوچهها و خیابانهای خاکی در تمام مواقع بخصوص هنگام وزش باد یا بارش باران یکی از مشکلاتی است که با وجود گذشت بیشتر از ده سال که در اینجا ساکن هستیم، هنوز رفع نشده است. حتی زیرسازی لازم انجام نشده که این امر موجب مشکلات تنفسی برای ساکنین، استهلاک خودروها و نیز دشواری تردد شده است.
به گفته اهالی عدم وجود دیوارکشی و لایروبی رودخانه فصلی، خانههای آنان را هنگام بارندگی در معرض خطر سیل و ویرانی قرار داده است. همچنین نبود پل بر روی رودخانه آنان را با مشکل رفت وآمد مواجه کرده است؛ تاجایی که به هنگام بارندگی و سرریز شدن آب به این رودخانه دیگر نه خودروها و نه افراد پیاده نمیتوانند به روستا یا حتی مکانهای دیگری دسترسی داشته باشند زیرا تنها راه برون رفت از این محله همان خیابان خاکی است که از میان رودخانه میگذرد.
پس از پیگیری خبرنگار صبح ساحل در خصوص عدم توجه به شهرک نشینان و خرابی معابر، «محمد فردان» عضو شورای اسلامی روستای زنگارد در این باره گفت: عمران و آبادانی روستا خواسته به حق مردم است و ما تا جایی که موقعیتها و بودجه اختصاصی اجازه دهد برای برآوردن خواسته مردم تلاش خواهیم کرد.

وی افزود: در مورد گله همشهریان عزیزی که در شهرک زندگی میکنند باید عرض کنم که متاسفانه ۱۴سال قبل که نقشه طرح هادی روستا کشیده شد، شهرک الحاق نشده بود و مجبور شدیم تا زمان بازنگری طرح هادی که هر ۱۴_۱۵ سال انجام می شود، منتظر بمانیم. تقریبا یک سال و چند ماه است که بازنگری انجام شده ولی بنیادمسکن حاضر به الحاق آن به روستا نشده است. (به دلیل اینکه زمین ملی محسوب میشده و ساخت وساز غیرمجازصورت گرفته است).
فردان اظهار کرد: با پیگیریهای انجام شده از طریق دادگاه نامه بلامانع جهت الحاق شهرک به روستا را گرفتیم که در اینجا هم دادگاه نهایت همکاری را با شورا داشت (چراکه به دلیل ساخت وساز غیرمجاز دادگاه میتوانست حکم تخریب خانههای ساخته شده را بدهد).
وی افزود: در طی این مدت جلسات مختلفی با مسئولین امرهم در سطح شهرستان و هم مرکز استان داشتیم که دوماه قبل موفق شدیم شهرک را به روستای زنگارد الحاق کنیم.
عضور شورای اسلامی روستای زنگارد گفت: بنابراین اگر تاکنون نتوانستیم برای شهرک کارعمرانی انجام دهیم قصور وکم کاری شورا نبوده وهربار بودجهای برای ساخت پل و آسفالت تعریف شده با مخالفت قاطع و به حق بنیاد مسکن مواجه شدیم، زیرا مطابق قانون نمیتوان بودجه اختصاصی روستا را خارج از محدوده هزینه کرد.
وی ادامه داد: دوماه قبل شهرک به روستا الحاق شده و برنامه اول شورا احداث پل ورودی برای شهرک است که مناقصه آن نیز به زودی برگزار خواهد شد. همچنین آسفالت خیابان ۱۲متری آن نیز با بودجه سال ۱۴۰۴در موعد مقرر و با اختصاص قیر رایگان صد در صد انجام خواهد شد.
فردان با بیان اینکه اولویت شورا در حال حاضر کارهای عمرانی شهرک است، افزود: درحال حاضر پیگیر افزایش ترانس برق و نصب ترانسهای جدید در شهرک هستیم. امید که بتوانیم اهداف مدنظر خود را به بهترین روش پیش ببریم.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک