حوزه خلیج فارس
«عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان روز جمعه اعلام کرد که این کشور در تلاش است تا برنامهای برای تولید انرژی هستهای توسعه دهد و از ذخایر اورانیوم خود بهرهبرداری کند.
به گزارش صبح ساحل، الجبیر در گفتوگویی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس اظهار داشت که عربستان سعودی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انرژی در جهان است.
وی گفت: «ما میخواهیم اورانیوم را به سوختی تبدیل کنیم که با قیمت بالاتری فروخته شود و این شامل تمام مراحل تبدیل اورانیوم از ماده خام به انرژی است.»
الجبیر با اشاره به برنامههای معدنکاری و غنیسازی اورانیوم در عربستان تاکید کرد که این کشور میخواهد از صنایع مرتبط با این بخش و همچنین از مشاغل و سودهای حاصل از آن بهرهمند شود.
وی افزود: «ما معتقدیم که میتوانیم این هدف را به گونهای محقق کنیم که هیچ ارتباطی با تولید تسلیحات هستهای نداشته باشد چراکه هدف اصلی ما تولید انرژی و کسب سود است.»
وزیر مشاور در امور خارجی عربستان خاطرنشان کرد که ریاض میخواهد انواع محصولات انرژی شامل نفت، گاز، برق، انرژی خورشیدی، انرژی آبی و انرژی هستهای را به جهان صادر کند.
وی گفت: «ما نمیخواهیم کشوری باشیم که شرکتها به آنجا بیایند تا مواد معدنی را استخراج کرده و برای پردازش، تصفیه و تولید انرژی به خارج منتقل کنند؛ به طوری که در نهایت تنها یک حفره در زمین باقی بماند و ما از تنها ۱۰ درصد از ارزش آن بهرهمند شویم.»
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
برای سوختگیری پول نقد همراه داشته باشید