سرویس بین الملل
دومین روز آتش بس میان رژیم صهیونیستی و لبنان در حالی شروع شده است که موج بازگشت آوارگان این کشور به دیار و کاشانه خود ادامه دارد.
به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، آتشبس میان لبنان و اسرائیل وارد دومین روز خود شده و این در حالی است که ارتش اشغالگر به ساکنان جنوب لبنان درباره حرکت به سمت جنوب رود لیتانی از ساعت ۱۷ روز چهارشنبه تا ۷ صبح روز جمعه به وقت محلی هشدار داده است.
نیروهای اسرائیلی همچنان در منطقه هستند و هزاران نفر از ساکنان شهرها و روستاهایی که از سوی ارتش اشغالگر بمباران شده، در حال بازگشت به منازل خود هستند.
العربی الجدید نوشت: چهارشنبه شب حزب الله در بیانیه ای اعلام کرد که بر اسرائیل پیروز شده است.
بر اساس این گزارش، مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه ای خطاب به لبنانیها افزود: پیروزی از جانب خدا و در مساله بر حقتان بود و با سربلندی به روستاها و شهرهایتان برگشتید. رزمندگان در اوج آمادگی خواهند ماند تا با حملات و طمع ورزی دشمن اسرائیلی مقابله کنند و چشم از تحرکات و عقب نشینی دشمن به پشت مرز برنخواهند داشت.
به نوشته العربی الجدید، ارتش لبنان در بیانیه ای اعلام کرد که نیروهای خود را در جنوب رودخانه لیتانی تقویت و کنترل دولت را با هماهنگی نیروهای یونیفل گسترده کرده است و این در راستای تعهد دولت لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت و تعهدات مربوطه به ویژه در زمینه استقرار نیروهای ارتش و نیروهای امنیتی در جنوب لیتانی است.
بر اساس این گزارش، عمیت هلیوی عضو کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) از حزب لیکود گفت: پیروزی مطلق در لبنان در کار نبود.
همزمان استاندار بعلبک الهرمل در شرق لبنان اعلام کرد که نیمی از آوارگان به منازل خود بازگشته اند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است