جنوب کشور
رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) از محکوم شدن شهرداری این شهر به پرداخت دیه در خصوص حمله منجر به صدمه چند سگ بلاصاحب به یک کودک، خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، عزیزمراد حسینپور، رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: طبق شکایت یکی از شهروندان در شهریورماه ۱۴۰۲ در خصوص حمله منجر به صدمه بدنی چند سگ بلاصاحب به فرزند خردسالش، پرونده قضایی در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری برای شهرداری بندر امام خمینی(ره) تشکیل و پس از تایید بررسی و تحقیق و اعتراض شاکی، قرار جلب به دادرسی برای شهرداری صادر و تفهیم اتهام انجام شد.
وی با بیان اینکه طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداریها، جمعآوری حیوانات بلاصاحب از وظایف مستقیم شهرداری است، افزود: پس از تکمیل تحقیقات توسط رئیس شعبه آقای محمدحسین فاطمیاصیل و رد دفاعیات نماینده حقوقی شهرداری، رای بدوی برای شهرداری صادر شد.
حسینپور گفت: با توجه به بیمبالاتی و ترک فعل شهرداری از وظایف سازمانی و تعهد قانونی و بیمبالاتی در زمینه جمعآوری سگهای بلاصاحب، بزهکاری شخصیت حقوقی متهم محرز و مسلم بوده است و طبق قانون مجازات اسلامی، متهم به پرداخت دیه در حق شاکی به مبلغ یک میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال محکوم شد.
رئیس دادگستری بندر امام خمینی(ره) گفت: شهرداری طبق قانون موظف به جمعآوری سگهای بلاصاحب از سطح شهر است و هیچ عذر و مانعی در این خصوص قابل پذیرش نیست.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند