سرویس بین الملل
حزبالله لبنان از تعیین شیخ نعیم قاسم به عنوان جانشین شهید سید حسن نصرالله به دبیرکلی این جنبش خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، حزبالله لبنان روز سهشنبه در بیانیهای اعلام کرد که شیخ «نعیم قاسم» را به عنوان دبیرکل جدید این جنبش و بهعنوان جانشین شهید «سید حسن نصرالله» تعیین کرده است.
در بیانیه حزبالله لبنان در اینباره آمده است: بر اساس ایمان به خداوند متعال، التزام به اسلام اصیل محمدی (ص) و پایبندی به اصول و اهداف حزبالله و بر اساس سازوکار مصوب برای انتخاب دبیرکل، شورای حزب الله با انتخاب جناب شیخ نعیم قاسم به عنوان دبیرکل موافقت کرد. حزبالله از خداوند متعال میخواهد که به رسالت شریف خود به ایشان در رهبری حزب الله و مقاومت اسلامی آن کمک کند.
حزبالله همچنین اضافه کرد: ما با خداوند متعال و به روح والاترین و گرانقدرترین شهیدمان جناب سید حسن نصرالله (رضی الله عنه)، شهدا، رزمندگان مقاومت اسلامی و ملت استوار، صبور و وفادارمان عهد میبندیم که برای رسیدن به اصول حزبالله و اهداف راه آن دست به دست هم دهیم و شعله مقاومت را روشن و پرچم آن را برافراشته نگه داریم تا پیروزی حاصل شود.
شیخ نعیم قاسم از سال ۱۹۹۱ قائم مقام دبیرکل حزب الله لبنان شد و به همراه امام موسی صدر در تشکیل جنبش «امل» یا «حرکه المحرومین» و نیز در تأسیس حزبالله لبنان مشارکت داشت.
شایان ذکر است؛ ارتش رژیم صهیونیستی عصر روز جمعه (ششم مهر) منطقهای مسکونی در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد که منجر به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل فقید حزب الله و تعدادی از فرماندهان مقاومت لبنان شد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند