یادداشت
بازنشستگی زمان لذت بردن از زندگی در کانون گرم خانواده است.
بازنشستگی زمان لذت بردن از زندگی در کانون گرم خانواده است. مرحلهی شیرینی از زندگی که در آن انسان بعد از عمری تلاش و خدمت و با کولهباری از تجربه وارد آن میشود که میبایست با خیالی آسوده و فارغ از دغدغه معاش در کنار خانواده و فرزندان و نوهها، معیشت خود را به آسایش و آرامش سپری نماید و دولتها نیز موظفند به پاس یک عمر خدمت صادقانه این عزیزان با پرداخت حقوق خوب و کافی و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی قابل قبول در خدمت آنها باشند. امروزه در بسیاری از کشورها بازنشستگان از عزت و احترام خاصی برخوردارند و دولتها بالاترین خدمات را با بهتربن کیفیت به آنها ارائه می دهند.
اما متاسفانه در جامعه ما بازنشستگان نه از حقوق کافی برخوردارند و نه بیمهی درمانی مناسب.
تاسفبارتر این که دولتها در ادوار مختلف با دست بردن در جیب صندوقهای بازنشستگی آنها را به ورطه ورشکستگی رساندهاند و این صندوقهای ضعیف و نحیف قادر نیستند با بیمههای درمانی با کیفیت قرارداد ببندند و معمولا بیمههای پایه و تکمیلی بازنشستگان خدمات ضعیفی به این عزیزان ارائه میدهند. برای فرهیختگان فرهنگی، بیمهی تکمیلی، اصطلاحی کهنه و پوسیده است که دیر زمانی است در سیاهچال زندگی بازنشستگی آنان رنگ باخته است. اکنون بازنشستگان کشوری که گوهر جوانی و بهترین سرمایهی زندگانی خود را در صیانت از این سرزمین صرف کردهاند،هیچ سهمی از دستاورد سی سالهی خود ندارند در حالیکه با کهولت سن و عوامل متعدد دیگر، درگیر آسیبهای جدی و پر خطر جسمی و روحی هستند و نیاز به حمایت دولت دارند.
متاسفانه در چنین شرایط و موقعیت دشواری، سازمان بازنشستگی کشوری با بیمه ملت که خود بخشی از سهام آن را داراست قرارداد بسته و بازنشستگانی که به امید خدمات بهتری نسبت به بیمه آتیهسازان حافظ نشسته بودند، ناامید کرد و بیمهی ملت نیز از زیر بار این مسئولیت خطیر شانه خالی کرده و سقف کوتاه بیمه مدام بر سر بازنشستگان می شکند.
محدودیتهای اعمال شده از سوی بیمه ملت همواره موجب کاهش کیفیت سطح زندگی و سلامتی بازنشستگان و خانوادههای معزز ایشان میشود.هیچ دارویی در تعهد این بیمهگر نیست و با هیچ طبیبی اعم از عمومی، متخصص و فوق تخصص قراردادی ندارد. شاید در مناطق کمتر برخوردار و استان محروم هرمزگان چنین باشد. آزمایشها، خدمات درمانی و بالینی هم، سقف و محدودیتهای خاص دارد. (ویزیت تا سقف ۵۰۰ هزار تومان و آزمایش تا سقف یک میلیون و چهارصد هزار تومان در سال) و خدمات دندانپزشکی و عینک نیز ارائه نمیشود. آیا خجالتآور نیست طوری برنامهریزی کنیم که بازنشستگان حق نداشته باشند در طول سال بیشتر از ۲ بار به پزشکان مراجعه کنند یا در صورت مراجعه باید هزینه را آزاد پرداخت کنند؟
آیا بازنشستگانی که بهترین ایام جوانی خود را با حداقل حقوق و مستمری، بذل خدمت به دولت و ملت کردهاند سزاوار تحمل چنین رنج و آزاری هستند؟ با عنایت به وعدهی انتخاباتی رئیس جمهور و اینکه خود از خانواده بهداشت و درمان هستند امید است که بزرگان دولت، بازنشستگان را از تونل تنگ بیمه ملت خلاص کنند و فکر و تدبیری عادلانه برای تکریم بازنشستگان بیندیشند و سازمان بازنشستگی کشوری را مکلف کنند خدمات بهتری در قالب بیمه تکمیلی در قرارداد خود بگنجاند تا باقی عمر را به عزت و کرامت بگذرانند.
روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند