جنوب کشور
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: عملیات پاکسازی آلودگی نفتی خارگ برای نخستین بار در آبهای سرزمینی با روشی نوین و تخصصی (براش اسکیمر) آغاز شد.
به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، محمد شکیبینسب ، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: نشت نفت از خطوط انتقال نفت و یا در هنگام عملیات انتقال مشتقات نفتی از کشتی به کشتی دیگر رخ داده که بلافاصله پس از دریافت گزارش از شرکت نفت فلات قاره، پایش منطقه و اقدامات لازم مورد پیگیری قرار گرفت.
وی بیان کرد: شناور دریاپاک ۱ با مشاهده آلودگی در منطقه، با توجه به شرایط مناسب جوی، از تجهیزات تخصصی و بازوهای شناور (LORS) برای پاکسازی استفاده کرد.
شکیبی نسب ادامه داد: ویژگی خاص این عملیات بکارگیری روشی نوین و تخصصی برای پاکسازی آلودگیهای نفتی است که این مهم با استفاده از ظرفیت شناور تخصصی دریاپاک ۱ برای نخستین بار در آبهای کشور انجام شده است.
وی اضافه کرد: تاکنون ۳۰ تن مواد نفتی جمعآوری شده که در مخزن شناور دپو و در بندر بوشهر تخلیه میشود.
شکیبی نسب افزود: در روشهای قبل برای مواد نفتی روی سطح آب، از روش امحاء استفاده میشد.
وی با اشاره به مشارکت شرکت نفت فلات قاره در این عملیات، یادآور شد: تمامی اقدامات برای جلوگیری از گسترش آلودگی و پاکسازی کامل منطقه در حال انجام است و وضعیت منطقه بهطور مداوم پایش میشود.
جمعآوری آلودگی نفتی در ۴ مایلی جزیره خارگ از بیست و چهارم مهر آغاز شده و هنوز در حال انجام است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند