سرویس بین الملل
هیئت رسانه و ارتباطات عراق اعلام کرد فعالیت شبکه MBCدر عراق به دلیل اهانت به فرماندهان مقاومت متوقف شد.
به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، هیئت رسانه و ارتباطات عراق در بیانیهای اعلام کرد دلیل توقف شبکه سعودی، تکرار تعدی و اهانتهای این شبکه به فرماندهان پیروزی و فرماندهان مقاومت است.
در این بیانیه آمده است: تمام اقدامات قانونی لازم برای توقف فعالیت این شبکه در عراق، اتخاذ و مجوز فعالیت آن در عراق باطل شده است.
شبکه سعودی مذکور، دیروز با انتشار یک گزارش توهین آمیز علیه فرماندهان پیروزی و مقاومت، آنها را «تروریست» خواند.
این شبکه در گزارشی با عنوان «هزاره خلاص از تروریستها» به مقام شامخ فرماندهان و رهبران شهید مقاومت از جمله سردار حاج قاسم سلیمانی، سید حسن نصرالله، عماد مغنیه، جهاد مغنیه، سمیر قنطار، فواد شکر، سید بدرالدین الحوثی، ابومهدی المهندس، اسماعیل هنیه و یحیی سنوار، اهانت و جسارت کرد.
کمیسیون ارتباطات و اطلاع رسانی پارلمان عراق، توهین این شبکه سعودی به شهید ابومهدی المهندس معاون رئیس حشد شعبی را محکوم کرده و از این شبکه خواست که رسماً عذرخواهی کند.
جوانان خشمگین عراقی بامداد امروز (شنبه) دفتر شبکه MBC عربستان سعودی در بغداد را به خاطر اهانت به فرماندهان شهید مقاومت به آتش کشیدند.
همچنین «مصطفی عیاش» روزنامه نگار فلسطینی در توییتی نوشت: آیا این شبکه فکر نکرد که ملت های داغداری را خطاب قرار داده که قلب هایشان در نتیجه سکوت و شرمساری، شعله ور است؟
وی افزود: امیدوارم اشتباه این شبکه، درس عبرتی برای هر کسی باشد که در اندیشه جاهل فرض کردن ملت های ما است؛ در حالی که همه ما می دانیم تروریسم چیست و چه کسانی پشت آن در تمام منطقه ما ایستاده اند؛ حقیقت، آشکار است.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است