اجتماعی
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه از اول آبان سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان انجام میشود گفت: پیشبینی میشود امسال حدود ۱.۵ میلیون نوآموز مورد سنجش قرار گیرند.
به گزارش صبح ساحل، حجت الله الماسی در مراسم افتتاحیه برنامه ملی سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی و افتتاح سامانه سیرت با بیان اینکه سنجش آمادگیهای کودکان برای سال ۱۴۰۴ امروز با تغییراتی آغاز شده گفت: سال گذشته به دلیل اشکالاتی که در سامانه وجود داشت مقداری با تاخیر انجام و باعث شد حجم مراجعه خانوادهها به سامانه برای نوبتگیری به روزهای پایانی سال بیفتد که موجب شد در خصوص مداخله اختلالات یادگیری، توفیق چندانی نداشته باشیم.
وی با بیان اینکه امسال مراکز جامع سنجش و توانبخشی دو تا سه روز در هفته، سنجش و دو تا سه روز متناسب با جمعیت به مداخله و توانبخشی در حوزه اختلالات یادگیری و سایر مداخلات اقدام میکنند افزود: سامانه سیرت سال گذشته در نوبتگیری و هدایت در مراحل بعدی تکمیل نشده بود و امسال توسعه پیدا کرد. بر اساس قانون برنامه هفتم که آموزش و پرورش تکلیف دارد کارنامه آموزشی، رشدی و تربیتی دانش آموزان را ارائه کند، این سامانه اطلاعات پایهای این کارنامه را در اختیار سایر بخشهای وزارت آموزش و پرورش، بخش سنجش، حوزه پرورشی، معاونت آموزشی و خود مرکز فناوری قرار می دهد و عملا خروجی آن کارنمای رشدی، آموزشی و تربیتی دانش آموزان است.
الماسی با بیان اینکه سال گذشته جمعیت سنجش شدگان متناسب با مراکز نبود ادامه داد: امسال مراکز جامع سنجش افزایش پیدا کرد و به ۹۰۰ مرکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی و ۳۰۰ پایگاه موقت در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد و شیراز رسیده است.
وی با بیان اینکه در بعضی شهرها پایگاهها پاسخگوی اجرای سنجش به صورت استاندارد نیستند گفت: هر ارزیاب روزانه ۵ نفر را میتواند ارزیابی کند بنابراین تعداد مراکز افزایش پیدا کرده است و تا حد مقدورات به تجهیزات و امکانات مداخله مجهز شدهاند.
البته ممکن است در بعضی شهرها امکانات به اندازه کافی وجود نداشته نباشد.
رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه بعد از سنجش برای کسانی که دچار اختلال هستند ادامه کار در همین مراکز انجام می شود عنوان کرد: نیازی به مراجعه اولیاء به مراکز بیرونی وجود ندارد و در مراکز، متخصص گفتار درمانی، کار درمانی، در برخی مراکز مشاور، در برخی مراکز مراقب سلامت و در برخی مراکز نیز ارزیابی شایستگیهای حرکتی با همکاری معاونت تربیت بدنی و وزارت ورزش انجام می شود.
الماسی با بیان اینکه سنجش توأم با مداخله انجام میشود، افزود: تمام مراکز ما مشکل کمبود نیرو ندارند.
وی با بیان اینکه با اقدام وزارت بهداشت، در مراکز کمبود وجود ندارد اظهار کرد: یک اتفاق خوب دیگر، پایین آوردن سن سنجش است؛ سال گذشته ۴ سال و ۵ سالهها که حدود ۲۰۰ هزار نفر بودند سنجش شدند و امسال قرار است به سنین پایینتر بیایند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
هشدار سازمان غذا و دارو درباره مکمل ورزشی با نشان تجاری ON
كنكور رتبهبندی علمی موسسات غیردولتی بهزودی عملیاتی میشود
دستورالعمل فعالیتهای تابستانی دانشآموزان ابلاغ شد
آغاز مصاحبه مجازی پذیرفته شدگان دکتری دانشگاه آزاد از امروز
تغییر قیمت و سهمیه سوخت در دستور کار نیست
مسکن رکورد دار رکود در ۱۴۰۴ شد
کیپورد به عنوان تیم دوم راهی دور حذفی شد!
آمادهباش سراسری در صنعت برق
احراز هویت خریداران طلا و سکه الزامی شد
معاون قوه قضائیه: موتورسواری بانوان منع شرعی ندارد؛ قوه قضائیه هم موافق است
حادثه دریایی در نزدیکی سواحل عمان
شرط نتانیاهو برای خروج از لبنان/ تنها پس از خلع سلاح حزبالله از خاک لبنان عقبنشینی میکنیم
آخرین آمار زلزله ونزوئلا؛ 900 کشته و دهها هزار مفقود
فرمول جدید استخدام دولتی؛ سهم آزمون کتبی 70 درصد شد
پروازهای تهران - دبی از 10 تیرماه از سر گرفته میشود