سیاسی
۱۷ نفر از محکومین ایرانی زندانهای گرجستان با مساعدت دولت این کشور بامداد شامگاه جمعه ۲۷ مهر ماه برای ادامه حبس به کشور بازگشتند.
به گزارش صبح ساحل، به نقل از تسنیم، در چارچوب همکاری های متقابل با دولت گرجستان و در نتیجه مذاکرات سفارت کشورمان در تفلیس، 17 نفر از محکومین ایرانی زندانهای گرجستان با مساعدت دولت این کشور بامداد شامگاه جمعه 27 مهر ماه برای ادامه حبس به کشور بازگشتند.
محمود ادیب، سفیر کشورمان در تفلیس در این خصوص گفت: در نتیجه مذاکرات انجام شده با وزرای امور خارجه و دادگستری گرجستان سرانجام موفق شدیم تا تعداد 17 نفر از زندانیان ایرانی را با همکاری کمیته انتقال محکومین وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران به کشور منتقل کنیم. این افراد از طریق کمیته انتقال محکومین برای ادامه حبس به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.
سفیر کشورمان با اشاره به آنکه انتقال این زندانیان به رغم فقدان موافتنامه انتقال محکومین بین دو کشور انجام شده، افزود: انتقال این گروه دومین تجربه همکاری با دولت گرجستان پس از انتقال 120 نفر در سال 1400 است. و امیدواریم که به زودی گروه دیگری از زندانیان نیز برای ادامه حبس به داخل کشور منتقل شوند
همزمان، با پیگیری های سفارت کشورمان در تفلیس سه نفر از هموطنان زندانی در گرجستان نیز روز پنج شنبه ٢6 مهر ماه، مشمول عفو قرار گرفته و آزاد شدند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
مبارزه علیه آفت سن گندم به ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار رسید
اطلاعیه در خصوص وضعیت اعتبار صورتحسابهای کاغذی و الکترونیکی
آغاز نام نویسی کتب درسی پایههای ورودی در هرمزگان
فعالسازی مجدد تجارت ایران و امارات
نشست مشترک سران قوا برگزار شد
فراهم شدن امکان ویرایش حوزه آزمون پذیرش دستیار تخصصی
پخش بازی بعدی ایران در سینماها؛ به شرط صعود
بانک مرکزی: مردم نگران پیامدهای اختلال اخیر بانکی نباشند
آخرین وضعیت اختلال خدمات در ۴ بانک