مدیرکل انتقال خون هرمزگان گفت: شمار مراجعه کنندگان خون به مراکز اهدای خون کاهش یافته است.
به گزارش صبح ساحل، ایمان زارعی مدیرکل انتقال خون هرمزگان افزود: بیماریهای فصلی و آنفولانزا از مهمترین دلایل کاهش مراجعه به مراکز انتقال خون است و در حال حاضر مراکز با کاهش ذخایر خون روبرو شده اند.
وی گفت: با ادامه این روند ذخایر خونی استان در چند روز آینده با کاهش روبه رو میشود و اکنون به همه گروههای خونی در استان نیاز است.
هرمزگان روزانه به طور متوسط به ۱۵۰ تا ۲۵۰ واحد خون نیاز دارد.
مردم میتوانند دو هفته بعد از بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا برای اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
کسانی هم که واکسن آنفولانزا دریافت کرده اند دو هفته بعد از تزریق میتوانند خون اهدا کنند.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان با اشاره به اینکه حدود دو هزار بیمار خاص در استان وجود دارد، گفت: ۶۵ درصد مصرف خون در استان به بیماران خاص اختصاص دارد و عمر خونهای بیماران تالاسمی ۳۲ تا ۴۵ روز است.
همچنین خون اهدایی برای عملهای جراحی، مصدومان حوادث جادهای و مادران باردار هم استفاده میشود.
زارعی گفت: داوطلبان ۱۸ تا ۶۰ سال با وزن دستکم ۵۰ کیلوگرم میتوانند برای اهدای خون به پایگاههای انتقال خون مراجعه کنند.
پایگاههای انتقال خون در بندرعباس، قشم، بندرلنگه و میناب هم در دو نوبت صبح و عصر آماده خدمات رسانی است.
آقایان هر سه ماه یکبار و بانوان هر چهار ماه یکبار میتوانند خون اهدا کنند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟