حوزه خلیج فارس
به گفته یک مجله دریایی مستقر در بریتانیا، عربستان سعودی در ردهبندی جهانی حمل و نقل کانتینری در سال 2024 به جایگاه پانزدهم رسیده است که این امر نشاندهنده نقش رو به رشد این کشور به عنوان یک مرکز لجستیکی در جهان است.
به گفته یک مجله دریایی مستقر در بریتانیا، عربستان سعودی در ردهبندی جهانی حمل و نقل کانتینری در سال 2024 به جایگاه پانزدهم رسیده است که این امر نشاندهنده نقش رو به رشد این کشور به عنوان یک مرکز لجستیکی در جهان است.
لیست لویدز که اخبار، تحلیل و تفسیر در مورد صنعت کشتیرانی ارائه میدهد در مقالهای افزود که بندر اسلامی جده پیشرفت قابل توجهی داشته است و از رتبه 41 در سال 2023 به جایگاه 32 ارتقا یافته است.
عمر الحریری، رئیس اداره بنادر عربستان، معروف به ماوانی، گفت:«افزایش تعداد کانتینرهایی که توسط بنادر در پادشاهی سعودی جابجا میشوند جایگاه این کشور را به عنوان یک نیروگاه لجستیکی در جهانی نشان میدهد.
فهرست لویدز همچنین شامل بندر ملکعبدالله در شهرک اقتصادی ملکعبدالله در مکه نیز میشود که با پردازش ۲.۹۲ میلیون کانتینر، ۰.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲، از رتبه ۷۱ به جایگاه هفتادم صعود کرده است. در ادامه بر طبق آمار این تحلیلگران؛ بندر ملک عبدالعزیز در دمام با جابجایی 2.30 میلیون کانتینر به جایگاه 82 رسید که 13.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته است.
تحلیلگران لویدز لیست میگویند:«در خاورمیانه رشد در این حوزه در بیشتر کشورهای منطقه گزارش شده اما این امر به ویژه در میان کشورهای عمده صادرکننده نفت اتفاق افتاده است. محیطی که تلاش هماهنگ برای تنوع بخشیدن به اقتصاد کشورها همچنان تقاضای قوی برای تجارت کانتینری را نیز فراهم میکند.»
روزنامه صبح ساحل
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است