حوزه خلیج فارس
نرخ بیکاری در عربستان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به پایینترین سطح تاریخ خود به ۷.۶ درصد رسید.
نرخ بیکاری در عربستان سعودی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به پایینترین سطح تاریخ خود به ۷.۶ درصد رسید.
به گزارش صبح ساحل، وبگاه الخلیج آنلاین نوشت: «بر اساس آنچه که سازمان آمار عربستان سعودی در روز یکشنبه گزارش داد، نرخ بیکاری در میان سعودیها ۰.۲ واحد کاهش یافت و به ۷.۶ درصد در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ رسید که در مقایسه با ۷.۸ درصد در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ که پایین ترین سطح تاریخی خود را به ثبت رساند».
بنابراین، نرخ بیکاری در میان سعودیها به روند نزولی خود در سه ماهه اول سال جاری ادامه میدهد به طوریکه تاکنون به هدف «چشم انداز ۲۰۳۰» ۷ درصد نزدیکتر شده است.
از سوی دیگر، نرخ کلی بیکاری (برای سعودیها و غیر سعودیها) با افزایش جزئی ۰.۱ واحد درصدی به ۳.۵ درصد برای مدت مشابه رسیده است. این دادهها نشان میدهد که نرخ مشارکت زنان سعودی در نیروی کار با ۰.۸ درصد افزایش به ۳۵.۹ درصد رسیده است، علیرغم اینکه نرخ بیکاری زنان سعودی با ۰.۳ درصد افزایش نسبت به سه ماهه چهارم سال گذشته به ۱۴.۲ درصد رسیده است.
قابل ذکر است که عربستان سعودی برای رساندن نرخ بیکاری به سطح هدف خود روی سه محور اصلی حساب میکند: پروژههای صندوق سرمایه گذاری عمومی، بومی سازی اشتغال و بخش خصوصی.
صندوق سرمایه گذاری عمومی ۶۴۴ هزار شغل تا پایان سال ۲۰۲۳ اضافه کرد که نشان میدهد سیاست بومی سازی اشتغال سعودیها در حال ثمربخشی است.
افزایش هزینههای دولت و پروژههای توسعه بزرگ به ایجاد هزاران فرصت شغلی جدید کمک کرد و اصلاحات ارائهشده توسط دولت برای ورود تعداد زیادی از زنان سعودی به بازار کار، کمککننده بود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند