اقتصادی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به رونمایی از سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت نفت گفت: در استفاده از هوش مصنوعی بهدنبال دیجیتالکردن میدانهای نفت و گاز و هوشمندسازی چاههای نفت هستیم.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به رونمایی از سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت نفت گفت: در استفاده از هوش مصنوعی بهدنبال دیجیتالکردن میدانهای نفت و گاز و هوشمندسازی چاههای نفت هستیم.
به گزارش صبح ساحل، محسن خجستهمهر صبح امروز (جمعه، 21 اردیبهشت) در حاشیه سومین روز از بیستوهشتمین نمایشگاه بینالمللی نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست تخصصی شرکت نفت و گاز پارس که با رویکرد جذب سرمایه، تأمین کالا و فناوریهای نو در طرحهای توسعهای و عملیاتی برگزار شد، با اشاره به اینکه عناصری مهم در پیشرفت اقتصادی کشور نقش دارد، افزود: یکی از این موارد سهم هر بخش در رشد اقتصادی است، در این رویداد، با مراجعه به هر غرفه مشخص است که سهم هر شرکت در این کسب و کار چه مقدار و سهم بخش خصوصی در توسعه صنعت نفت چقدر است.
وی ادامه داد: موفقیتها در صنعت نفت در کل زنجیره اتفاق افتاده، چشمانداز کشور رسیدن به رشد 8درصدی اقتصاد است و در این میان سهم نفت و گاز تعیینکننده است.مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه پارسال بیش از 50درصد از رشد اقتصادی ایران مربوط به بخش نفت و گاز است، گفت: براساس آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار، بخش نفت و گاز در رشد ناخالص داخلی کشور و شکوفایی اقتصاد مؤثر بوده است.خجستهمهر با اشاره به برآورد ریسک در تولید بار اول افزود: در کنار ساخت این ابزار به همت سازندگان ایرانی، آزمایشگاههای مرجع برای بررسی این تجهیزات ایجاد خواهد شد.
خجستهمهر با بیان اینکه در بخش بالادست و پاییندست صنعت نفت، از نظر تعداد، 85درصد از تجهیزات متکی به ساخت داخل است، گفت: اکنون تجهیزات راهبردی در کشور ساخته میشود که 350 میلیون دلار و 3 هزار میلیارد تومان کار مربوط به ساخت بار اول و پژوهشهای مختلف برای اکتشاف، تولید، بهرهبرداری و... در جریان است.
وی با اشاره به رونمایی از سند حکمرانی مبتنی بر هوش مصنوعی در صنعت نفت افزود: در استفاده از هوش مصنوعی بهدنبال دیجیتالکردن میدانهای نفت و گاز و هوشمندسازی چاههای نفت هستیم، اکنون 140 پیشنهاد برای استفاده از هوش مصنوعی دریافت کردیم که این موارد بخشی از کارویژههای شرکت ملی نفت ایران است.مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش تولید نفت و گاز در کشور تأکید کرد: پارسال 15 میلیارد دلار قرارداد امضا کردیم که بیشتر آنها از سوی بخش خصوصی انجام میشود.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
رفع اختلال در سیستم بانکی تا پایان شب
شمار کشتهشدگان زلزله ونزوئلا به ۱۴۳۰ نفر افزایش یافت
استاندار خراسانرضوی: محل خاکسپاری رهبر شهید در حرم رضوی هنوز نهایی نشده است
اعلام آمادگی ایران برای کمک به مردم زلزلهزده ونزوئلا
فوتسال زنان ایران با دو پیروزی قهرمان جام کافا شد
ادعای والاستریتژورنال درباره حمله ایران به یک نفتکش
زمین لرزه ۶.۱ ریشتری بخش وسیعی از افغانستان را لرزاند
توضیحات اداره بنادر در رابطه با دود مشاهده شده در آبهای قشم
اعلام افزایش سطح تهدید در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی آمریکا
ذخایر ارزی بانک مرکزی ۴.۵ میلیارد دلار افزایش یافت
صعود والیبال ساحلی ایران به نیمهنهایی تور فیوچرز هانگژو
هشدارنارنجی هواشناسی برای سه استان جنوبی
اعلام زمانبندی انتخاب واحد ترم تابستان دانشگاه آزاد
اسکوچیچ سرمربی پرسپولیس شد
انتخابات شوراهاچه زمانی برگزار میشود؟
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است