اجتماعی
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۸۸۷ نقطه پرتصادشف در جاده های کشور خبر داد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی از شناسایی ۸۸۷ نقطه پرتصادف در جاده های کشور خبر داد.
به گزارش صبح ساحل، سید کمال هادیان فر با حضور در برنامه صف اول شبکه خبر با اشاره به عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه ایمنی راه ها و رفع نقاط حادثهخیز اظهار کرد: برخی از نقاط پر تصادف مربوط به گذشته است و باید توجه داشت که 46 هزار کیلومتر از 270 هزار کیلومتر راه موجود در کشور را راههای شریانی و برخوردار از جدا شونده و نیوجرسی تشکیل می دهند، اما راه های فرعی بسیاری با استانداردهای مخصوص خود و بدون برخورداری از جداشونده نیز در دست بهره برداری هستند که ارتقای راه ها و تبدیل به دوبانده یا تعریض آنها نیازمند منابع مالی زیادی است.
وی افزود: در جلساتی که با حضور مسئولان سازمان راهداری و حملونقل جادهای و پلیس راهور فراجا برگزار شد، از 3200 نقطه، بالغ بر 887 نقطه پرتصادف شناسایی شده است که 412 نقطه با منابع داخلی وزارت راه و شهرسازی برطرف شده و 475 نقطه دیگر در اولویت برنامههای امسال قرار دارد.
هادیان فر ادامه داد: دولت برای برنامه هفتم توسعه 3 هزار میلیارد تومان برای تسریع رفع نقاط پر تصادف پیشنهاد کرده بود که مورد قبول مجلس قرار گرفت اما در برخی بخش ها ابهامات مختصری برای نمایندگان به وجود آمد که در جلسات برگزار شده این موارد روشن شد و امید است در چند روز آینده به تصویب برسد.60 درصد تصادفات در 30 کیلومتری ورودی شهرها رخ میدهد.
معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه 60 درصد تصادفات در 30 کیلومتر ورودی شهرها رخ می دهد، گفت: این آمار به رفتار رانندگی از جاده به بزرگراه درون شهری بر می گردد و بی توجهی به کاهش سرعت یا خستگی و خواب آلودگی بر آن تاثیر دارد. از این رو وظایف مربوط به رفع مشکلات حریم جاده و حریم شهر به استانداران محول شده است تا نسبت آن اقدام کنند.
وی با اشاره به اهمیت برگزاری مستمر کمیسیون ایمنی ترافیک و شورای عالی ترافیک تصریح کرد: برگزاری جلسات کمیسیون ایمنی راه ها با حضور دستگاه های عضو بسیار تاثیرگذار است. به طور مثال در جلسه گذشته کمیسیون ایمنی راه ها طرح کاهش 10 درصدی تصادفات سالانه ارائه شد و مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی قرار گرفت.
هادیان فر در ادامه به حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اشاره کرد و گفت: با جدیت کامل به دنبال تکمیل شاخه ریلی کریدور شمال-جنوب و قطعه رشت به آستارا هستیم.وی افزود: هدف ما در معاونت حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، سازمان یافتگی در حوزه ترانزیت است و نیازمند ایجاد بستری هستیم که نقش تمامی دستگاه های دست اندرکار ترانزیت در آن دیده شود و صاحب کالا از قیمت، زمان و سطح خدمات ارائه شده در کریدور ترانزیتی عبوری از ایران آسوده خاطر باشد.
جدیدترین اخبار
برگزاری دوباره مسابقات بینالمللی وزنهبرداری در ایران پس از هفت سال
بازتاب عملکرد درخشان کشتی ایران در سایت اتحادیه جهانی
شرایط فروش وانت نیسان ارتقاء یافته اعلام شد
رقابت 14 فیلم در بخش مسابقه بینالملل جشنواره جهانی فیلم فجر
حذف ۸ میلیون نفر فقط در سال ۱۴۰۴
ووشو کاران هرمزگانی در تبریز با حریفان خود مبارزه خواهند کرد
آغاز بررسی لایحه اصلاح قانون مهریه در جلسه علنی امروز مجلس
سرماخوردگی را با آنتیبیوتیک درمان نکنید
مبلغ عائلهمندی و حق اولاد کارکنان دولت در سال 1405اعلام شد
استقبال باشکوه از شهید گمنام
همه نمایندگان سیمکارت سفید دارند!
اخذ ۱۰ درصد مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان رستورانها
مهلت ۲۴ ساعته سازمان بازرسی به تأمین اجتماعی درباره بازنشستگان
ژیمناستهای هرمزگانی خوش درخشیدند
حضور 1900 دختر هرمزگانی در اردوهای کارآفرینی «طرح ملی یاس»
روند ابتلای آنفلوانزا در کشور صعودی شد