جنوب کشور
وزیر بهداشت با اعلام بستری شدن ۲۰ مجروح حمله تروریستی راسک و چابهار در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر و ۴۴ مجروح در چابهار گفت: تعداد بیماران بدحال در چابهار، بسیار اندک است.
وزیر بهداشت با اعلام بستری شدن ۲۰ مجروح حمله تروریستی راسک و چابهار در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر و ۴۴ مجروح در چابهار گفت: تعداد بیماران بدحال در چابهار، بسیار اندک است.
به گزارش صبح ساحل، بهرام عین اللهی درباره آخرین وضعیت مجروحان حمله تروریستی راسک و چابهار با بیان اینکه 5 مجروح حادثه تروریستی راسک در بخش مراقبتهای ویژه و 14 مجروح نیز در بخش بستری بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) ایرانشهر تحت نظر قرار دارند، اظهار داشت: خوشبختانه یکی از مجروحان در این بیمارستان ترخیص شده است.
وی از آمادگی بالای مراکز درمانی و اورژانس پیش بیمارستانی در خدمت رسانی فوری و بهنگام به مجروحان این حادثه سخن گفت و افزود: خوشبختانه روز گذشته یک تیم 4 نفره متشکل از دو پزشک جراح، یک پزشک جراح عروق و یک متخصص بیهوشی با هواپیمای سازمان اورژانس کشور از کرمان به ایرانشهر عازم شدند و اقدامات اولیه برای مجروحان بستری در بخش مراقبت های ویژه به خوبی انجام شده که باید از واکنش سریع و خدمات مطلوب همکارانمان در ایرانشهر و چابهار، قدردانی کنیم.
وزیر بهداشت به سفر معاون درمان وزارت بهداشت به منظور نظارت بر ارائه خدمات درمانی مطلوب به مجروحان حادثه تروریستی چابهار اشاره و عنوان کرد: در چابهار در حال حاضر 15 مجروح بستریاند و تعداد بیماران بدحال در چابهار، بسیار اندک است البته تعدادی از بیماران به دلیل تمایل خانواده های آنها به دریافت خدمات درمانی در شهرهای خودشان امروز توسط اورژانس به آن شهرها منتقل میشوند.
عین اللهی ارتقای خدمات سلامت در مناطق محروم و توسعه عدالت در سلامت را از مهمترین رویکردهای وزارت بهداشت در دولت مردمی دانست و گفت: محرومیتی تاریخی در مناطق محروم کشور وجود دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. در ایرانشهر نیز عقب افتادگی هایی هست که رفع و جبران آنها مورد مورد اهتمام و اولویت وزارت بهداشت است.
وی از اجرای 512 پروژه در دانشگاه علوم پزشکی چابهار و افتتاح بیش از 100 پروژه در این دانشگاه در دولت مردمی خبر داد و افزود: عمده این پروژه ها مربوط به حوزه بهداشت و در مسیر تقویت نظام شبکه بهداشت کشور است. همچنین در حوزه درمان، پروژه هایی از جمله ساخت بیمارستان 504 تختخوابی، بیمارستان مادر و کودک، بیمارستان سوانح و سوختگی با 70 درصد پیشرفت فیزیکی و همچنین بخش ام آر آی و سی تی آنژیوگرافی ایرانشهر نیز در حال تکمیل است.
وزیر بهداشت از پروژه بیمارستان مادر و کودک فاطمه الزهرا(س) ایرانشهر به عنوان یکی از بهترین بیمارستانهای کشور یاد و تاکید کرد: خوشبختانه امکانات مورد نیاز این پروژه تامین شده و آماده بهره برداری است. همچنین تامین نیروی انسانی این مرکز با آزمون استخدامی در حال انجام است و امیدواریم حداکثر تا پایان اردیبهشت این بیمارستان بتواند پذیرای بیماران باشد.
عین اللهی ادامه داد: پروژه بیمارستان مادر و کودک فاطمه الزهرا(س) دارای 120 تخت، سه اتاق عمل، امکانات مراقبت های ویژه نوزادان و ICU پیشرفته است و بعد از راه اندازی اولیه، به صورت رسمی نیز افتتاح می شود.
وی با اشاره به پذیرش دانشجویان در رشته های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، از تقویت این دانشگاه در توسعه علوم پزشکی به عنوان یکی از برنامه های اصلی و اولویتدار وزارت بهداشت یاد کرد.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است