حوزه خلیج فارس
نمایندگان بخش خصوصی در نهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران، به بحث و تبادلنظر در مورد مهمترین مسائل حوزه معدن پرداختند و با اشاره به برگزاری کنفرانس بزرگی در حوزه معدن در عربستان، از فرصتهای موجود در این کشور برای فعالیتهای معدنی گفتند و از فرصت بزرگی که در بخش معدن این کشور وجود دارد، یاد کردند.
عربستان در حال برگزاری کنفرانسی در حوزه معدن است که به منظور ایجاد فرصتهای معدنی در این کشور برگزار میشود. در نشستی که در نهمین نشست کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران برگزار شد، نمایندگان بخش خصوصی به فرصتهای موجود در بخش معدن عربستان اشاره کردند و بر تعامل بین بخش خصوصی و دولت تاکید کردند.
رئیس کمیسیون صنعت و معدن اتاق تهران به آماری اشاره کرد که نشان میدهد سهم بخش معدن از تولید ناخالص داخلی کشور حدود یک درصد است.
در حالی که ایران بالغ بر ۷ درصد از کل ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد.
در این نشست، بر اهمیت تعامل بین بخش خصوصی و دولت در رفع چالشهای اقتصادمعدن و توسعه بخش معدن تأکید شد.
برخی از چالشهای مطرح شده شامل نبود نقشه راه صنعتی برای کشور، محرومیت از سرمایه فناوری جهانی، بیتوجهی به اکتشافات پایه، عدم هماهنگی با قوانین باالدستی و سیاستگذاری جزیرهای در صادرات محصوالت معدنی بود.
محمدرضا بهرامن نیز در این نشست به تحوالت صنعت معدن در کشورهای معدن خیز اشاره کرد و افزود که این کشورها در حال رقابت برای جذب سرمایه گذاری در زمینه توسعه معادن و فرآوری مواد معدنی خود هستند.
عربستان به دنبال ایجاد نهادی است تا فرآیند توسعه بخش معدن در این مناطق را با تمرکز بر تولید فلزات حیاتی مدیریت کند.
تبلیغات متنی
جدیدترین اخبار
شناورسازی سازی به دنبال سه امتیاز مقابل کارا گستر
امضای سند توافق چارچوبی بین لبنان و رژیم صهیونیستی با حضور «روبیو»
تنگه هرمز به شرایط پیش از جنگ باز نخواهد گشت
تماس تلفنی وزرای خارجه ایران و انگلیس
تکذیب پیام منتسب به فرمانده نیروی هوافضای سپاه
ساعت کاری ادارات هرمزگان بهدلیل بازی ایران و مصر تغییر کرد
همسر رئیسجمهور سابق کره جنوبی به ۷ سال زندان محکوم شد
کشتههای زلزله ونزوئلا به ۵۸۹ تن رسید
نظر منفی رای دهندگان آمریکایی به جنگ با ایران
جزییات قیمت بلیت نجف-تهران و بالعکس
ساعت دیدار چادرملو و پرسپولیس تغییر کرد
ترامپ: ایران آتشبس را نقض کرده است
گفتگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و امارات
آزادی خدمه ایرانی نفتکش توقیف شده توسط آمریکا
بیشتر کشتیها از مسیر تحت کنترل ایران در تنگه هرمز استفاده میکنند
زمان رفع مشکل همچنان نامشخص است