علم و فناوری
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:پیامرسان های بومی در مجموع بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت:پیامرسان های بومی در مجموع بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند.
به گزارش صبح ساحل، «مهدی مظفری»، مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات، جدیدترین آمارهای مربوط به وضعیت پیامرسانهای ایرانی از نظر تعداد کاربر فعال و میزان رشد در تعداد کاربرانشان را اعلام کرده است.
به گفته وی، در حال حاضر ۶ پیامرسان ایرانی بله، ایتا، روبیکا، گپ، آیگپ و سروش پلاس بیش از ۱۰۷ میلیون کاربر فعال ماهانه دارند. در میان این پیامرسانها روبیکا سهم بیشتری در تعداد کاربر را داشته و پیامرسان ایتا هم بیشترین میزان رشد تعداد کاربر را تجربه کرده است.
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات ایران در خصوص تعداد کاربران فعال ماهانه پیامرسانها این ارقام را ذکر کرده است:
به ترتیب پیامرسانهای روبیکا با ۴۴ میلیون و ایتا با حدود ۳۰ میلیون، بیشترین تعداد کاربران را به خود اختصاص دادهاند.
او البته آماری درباره پیامسانهای بله، سروشپلاس، گپ و آیگپ ذکر نکرده اما در ادامه توضیح داده است که پیامرسان ایتا در طول ۱۸ ماه گذشته رشد ۸ برابری در تعداد کاربرانش داشته و به این ترتیب بیشترین میزان رشد را تجربه کرده است. در همین مدت در ۱۸ ماه تعداد کاربران پیامرسان روبیکا هم ۳ برابر شده است.
مدیر کل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات همچنین به قابلیت اتصال متقابل پیامرسانها اشاره کرده و گفته است که در حال حاضر پیامرسانهای بله، ایتا، آیگپ و گپ به یکدیگر متصل شدهاند و دو میلیون کاربر از این قابلیت استفاده میکنند:
یکی از امکاناتی که پیامرسانهای ایرانی را از انواع مشابه خارجی متمایز میکند، امکان اتصال متقابل (MXB) است که کاربران میتوانند بدون در نظر گرفتن نوع پلتفرم به تبادل پیام بپردازند. بله، ایتا، آی گپ و گپ پیامرسانهایی هستند که در حال حاضر به یکدیگر متصلاند و کاربران آنها میتوانند پیامهای متنی خود را تنها با نصب یکی از این پیامرسانها رد و بدل کنند.
مظفری با بیان این که «تا کنون بیش از دو میلیون کاربر از قابلیت اتصال متقابل پیامرسانها استفاده کردهاند» به خبرگزاری مهر توضیح داده است که مهمترین اهداف ایجاد امکان اتصال متقابل سهولت استفاده برای کاربران در برقراری ارتباطات، افزایش رقابت بین پیامرسانهای کوچکتر، افزایش محدودهی مخاطبان کسبوکار، افزایش امنیت و قابلیت اطمینان پیامها و جلوگیری از حملات فیشینگ و اسپم است.
مدیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات در کنار این قابلیت به موضوع افزایش کاربری و خدمات پیامرسانهای بومی نیز اشاره کرده است: «طی یک سال گذشته پیامرسانها تلاش کردند علاوه بر اضافه کردن خدماتی نظیر پیامهای صوتی و تصویری، گروههای صوتی و همچنین خدماتی نظیر دریافت کد پستی و یا خلافی خودرو، کاربری خود را افزایش داده و علاوهبر رفع نیاز پیامرسانی، خدمات کاربردی را هم ارائه کنند.»
جدیدترین اخبار
آغاز انتخاب رشته داوطلبان آزمون کارشناسی رشته های علوم پزشکی دانشگاه آزاد
گوترش: هنوز فرصت برای جلوگیری از فعالسازی مکانیزم ماشه وجود دارد
پیام تبریک رهبری انقلاب به تیم ملی کشتی آزاد
کشتی آزاد قهرمانی جهان؛ آذرپیرا به مدال نقره رسید
انتقام سخت عموزاد از حریف ژاپنی؛ رحمان، بی رحم قهرمان جهان شد
رونمایی از ترکیب آسیایی تراکتور؛ بازگشت بیرانوند به قفس توری
نتایج روز پنجم والیبال قهرمانی جهان/ ایتالیا هم باخت!
بازگشت حسن یزدانی به کشتی از بازیهای کشورهای اسلامی؟
هرمزگان سومین تولیدکننده خرما در کشور
برگزاری جشنواره ملی لیمو و خرما در رودان
شهر ۵۲۰۰ سالۀ ایران زیر کلنگ باستانشناسان رفت
تحریمهای جدید آمریکا علیه ایران
هدیهٔ ۴۸ میلیون تومانی دولت برای مادران
پرداخت بیش از ۳۷ همت تسهیلات در هرمزگان
هرمزگان میزبان هفتمین جشنواره ملی باران وحی